DM-dagen 2022

En bunke med masse forskjellige konvolutter og brev.

Dato: 21.04.2022
Tid: 09.00 – 14.00
Sted: Digitalt eller Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

DM`en og utsendelser på papir er spådd sin undergang de siste 20 årene – så hvorfor bruker organisasjoner fortsatt denne kanalen?

Bli med på årets DM-dag og lær av de som har lykkes med DM. Du får en blanding av casepresentasjoner og diskusjoner.

Foredragsholdere:

  • DM-erfaringer ved Stina Neergård fra NMS
  • Hva skjer egentlig i postkassa? ved Bela Bors og Gunn Anita Bendixsen i Posten Bring
  • Giverbrev fra nerdene ved Anne Sofie Morsund i Sabima 
  • Designing for more impact ved Martina Simicevic og Bas van Breemen fra MindWize
  • Magasiner ved Elin Toft i Redd Barna

Har du spørsmål til arrangementet kan du sende en epost til Kjersti på kjersti@fundraisingnorge.no.

Se alle arrangement.

Utfyllende program:

DM-erfaringer ved Stina Neergård i Det Norske Misjonsselskap (NMS)
NMS har lært mye av å være med på DM-dager de siste årene. Ikke alt fungerer likt i alle organisasjoner og med alle givergrupper. Og av og til får vi oss noen overraskelser, på godt og vondt. Konklusjonen er uansett at andres erfaringer og tips har løftet DM’arbeidet i vår organisasjon. Derfor er vi gjerne med på å dele både gode, dårlige og overraskende DM-erfaringer.

Giverbrev fra nerdene ved Anne Sofie Morsund i Sabima 
Miljøorganisasjonen Sabima har valgt å se på giverbrevene som en mulighet til å nå ut til privatpersoner med store mengder informasjon om naturen i Norge. De velger som oftest å framheve den naturen folk flest ikke vet så mye om. I tillegg er det viktig for Sabima å være det de kaller Biologisk Korrekt. Det blir fort nerdete – og er kanskje ikke helt etter DM-læreboka. Men funker det?

Designing for more impact ved Martina Simicevic og Bas van Breemen i MindWize
Tip for ‘under 40s’: enjoy it while you can! Designing for response is a craft. Just like writing for response. Based on scientific evidence. Based on how our brain works. Based on how people read. Spoiler: they don’t! You will learn what changes physically after the age of 40. Yes, including you! And on how this affects how we design. Practical and applicable. And we will end on a fun note with a mini quiz about testing! Bas (over 40) & Martina (under 40)

Magasiner ved Elin Toft i Redd Barna
Hvilken plass skal trykte publikasjoner ha i organisasjoner framover? Kommer digitale plattformer til å ta fullstendig over kommunikasjon og innsamling? Elin Toft er redaktør for Redd Barna-magasinet, og tror bildet er langt mer komplisert. Og at det er lurt å tenke seg godt om før man kvitter seg med godt innarbeidede medlemsmagasiner.

Les også: