CRM-dagen 2022: Har du testa det?

Dato: 29.09.2022
Tid: 09.00 – 14.00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo.

Tema for årets CRM-dag er testing av 1:1-aktiviteter i digitale kanaler.

Én ting er å teste et enkelt element i en enkeltstående digital utsendelse, men hvordan kan man teste strukturert over tid? Og hvordan skal du teste om en lojalitetsbyggende aktivitet har ønsket effekt? Er det klikkrate i en e-post, eller kan man teste direkte mot lojalitet?

Enten du jobber i en stor eller liten organisasjon, enten du har tilgang til avanserte verktøy eller excel, så kan alle teste noe. Men det er en fordel å ha en teststrategi og et testregime. Meld deg på CRM-dagen for å få tips og råd fra byråer og organisasjoner som deler av sine erfaringer.

På programmet:

Hva er testing og hvorfor gjør vi det? ved Daniel Hasan i Netlife

Daniel er en interaksjonsdesigner som har gjennomførte mange hundre brukertester i løpet av sitt arbeidsliv. Han brenner for gode og brukervennlige løsninger som gjør at folk får til det de vil, og for å lage produkter og tjenester som er bra for folk og verden! Daniel går igjennom:

  • Hvordan gjør vi det – enkle metoder du kan begynne med i dag
  • Hvordan gjennomfører vi gode brukertester?
  • Omgjøring av funn til oppgaver og resultater

Gjør test til en fest! ved Lars Lien i Redd Barna

Lars Lien er marketing automation specialist i Redd Barna. Han har ansvar for drift og utvikling av Marketing Cloud, automatisering, segmentering, giverreiser, kundedata og utsendelser. På CRM-dagen vil Lars fortelle deg hvordan Redd Barna gjør test til en fest.

Fundraising Monitor ved Kristin Hvideberg Tobiassen i Profundo og Andrian Lorentsson i Mental Helse Ungdom

Innsiktsdrevne beslutninger kan bety mye for innsamlings- og rekrutteringsvekst, men CRM-data og analyser kan fremstå komplisert for både nye og mer drevne i bransjen.

Fundraising Monitor er et måleverktøy for å kunne gi innsikt, og vite hvor forbedringsbehovene er. Verktøyet er et realtime benchmarkings- og analyseverktøy som pr i dag er tilgjengelig i ProFundo CRM. Kristin Hvideberg Tobiassen, fra ProFundo vil demonstrere dette live på CRM-dagen, og fra nettverksgruppa av brukere kommer Adrian Lorentsson, kommunikasjonssjef i Mental Helse Ungdom, som vil dele hvordan de ser for seg å bruke monitoren i arbeidet sitt.

Testing – utgjør det egentlig en forskjell?

Ingvild Janne Tørlen er Marketing and MarTech Automation Lead i Telia og har lang fartstid innen CRM og kundereiser. Hun brenner for testing og mener det er dette som gir verdi og engasjement i CRM arbeidet. Ingvild Janne deler sine erfaringer rundt hva og hvorfor man skal teste, når man ser gevinst og hva man skal gjøre med resultatene.

Billetter for fysisk deltakelse er utsolgt, men det er mulig å delta digitalt.  

Se alle arrangementer.