CRM-dagen 2021

Bilde av foredragsholdere Gaute Sandal, Martin Waadeland og Kjell Martin Nerstad.

Dato: 02.11.2021
Tid: 09.00 – 14.00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

Du har bare et forsøk på å gjøre et godt førsteinntrykk og derfor er onboarding av organisasjonens nye støttespillere så viktig. Hvordan tar du i mot dine nye fastgivere eller medlemmer?

På CRM-dagen skal vi høre fra bedrifter og organisasjoner som har laget seg et godt løp for å ivareta nye støttespillere som kommer om bord.

På programmet:

  • Onboarding ved Gaute Sandal, leder for kundereiser i SATS
  • Onboarding ved Martin Waadeland, seniorrådgiver for CRM I Plan International Norge
  • Inspirerende teknologi ved Kjell Martin Nerstad, daglig leder i Seen

I tillegg blir det gruppediskusjoner slik at du kan utveksle erfaringer med andre. For deg som ikke kan delta fysisk setter vi opp digitale grupperom.

Vi møtes på Sentralen i Oslo, kursrom P1 i etasje 4+.

Om foredragsholderne:

Martin Waadeland, seniorrådgiver for CRM I Plan International Norge

Plan International Norge har foretatt en detaljert kvantitativ og kvalitativ analyse av de første 12 månedene som Planfadder. De fleste er klar over at onboardingprosessen er viktig for å beholde giverne over tid, men hvilke KPI’er har størst påvirkning for om en giver blir, eller forlater oss? Og ikke minst; hvordan kan man påvirke disse KPI’ene slik at man kan redusere churn og beholde flere givere? Martin Waadeland er systemrådgiver i CRM-avdelingen til Plan. Han har erfaring med analyse og rapportering fra Nordens største forsikringsselskap, If. I Plan jobber han med utsendelser til giverne og analyse av giverbasen.

Kjell Martin Nerstad, daglig leder i Seen

Kjell Martin Nerstad (42) er daglig leder i Seen. Et norsk selskap under kraftig skalering internasjonalt. Teknologien kalles gjerne datadrevet film, eller personlig film. Metoden benyttes av et bredt spekter av bransjer, alt fra banker til barnehager, og videre til politiske parti og humanitære organisasjoner. Spesielt god har effekten vært innenfor fundraising, engasjement og lojalitetsarbeid. Nerstad skal fortelle hvordan Seen hjalp Håll Sverige Rent til ny deltakerrekord med god margin, og hvordan NRK TV-aksjonen fikk 90% av bøssebærerne til å dele en film i sosiale medier.

Selv ble Nerstad håndplukket av en av Seens profilerte eiere, Petter A. Stordalen, for å lede selskapet, etter å ha gjort lignende skaleringsprosesser i VG Mobil og E24 Dine Penger for Schibsted. I foredraget vil Nerstad ha fokus på å inspirere med nye strategier som åpner seg for humanitære organisasjoner, ved hjelp av denne teknologien.

Gaute Sandal, konserndirektør for forbrukerinnsikt, analyse og teknologi i SATS

SATS er Nordens største treningssenterkjede, med over 600 000 medlemmer. Visjonen er «Make people healthier and happier». En av SATSs største utfordringer er medlemmer som ikke bruker medlemskapet sitt. Det hjelper ikke medlemmene – de blir verken «healthier» eller «happier». Det ikke hjelper det SATS heller – passive medlemmer som sier opp medlemskapene sine betyr at bedriften må bruke masse ressurser på å rekruttere nye. SATS har funnet at en god onboarding er utrolig viktig for å få medlemmene til å etablere vaner som på lang sikt gjør at de forblir medlemmer. I denne sesjonen vil Gaute dele litt om hva SATS har gjort (og hvor mye de har igjen å gjøre), og håper det kan være til inspirasjon.