Giverservicedagen 2022

Dato: 12.05.2022
Tid: 09.00 – 12.00
Sted: Digitalt

Giverservicedagen er for deg som sitter i førstelinjen i organisasjonen din og for deg som leder dem.

På programmet:

Bruk av telefonen for å rekruttere /Martin Wien fra SOS-Barnebyer

SOS-barnebyer har siden 2017 bygd opp et in-house telemarketing team som jobber med rekruttering og mersalg på telefonen. De siste årene har organisasjonen fokusert mer og mer på hvordan bruke telefonen som et verktøy for å rekruttere faste givere.  Martin skal snakke litt om hvordanSOS-Barnebyer har bygget opp sitt TM-team, og hvordan de jobber med konkrete giverreiser for sporadiske givere som ender opp hos TM.

Chatbot’en Aina / Laila Derraz fra Amnesty International

I 2018 omorganiserte Amnesty International sin CRM-avdeling. Allerede tidlig i 2019 ble det tydelig at ressurssituasjonen i CRM ikke var optimal, og Amnesty benyttet seg av TM-medarbeidere til å ta unna mail og enkle giverservice henvendelser. Det viste seg at mailboksen alltid var full og organisasjonen hadde et etterslep som ikke var akseptabelt.

Omtrent samtidig som denne oppklaringen foregikk fikk Amnesty en henvendelse fra Kindly angående giverhåndtering via chatbot. Nå har de hatt chatbotten Aina i snart to år!

Skriv godt for epost / Julia Edin fra Dekode

Julia skriver for tiden en bok om kommunikasjon for organisasjoner, der hun fordyper seg i en rekke spennende tematikker. Ett av dem er hvordan man kan kommunisere godt, klart og effektiv på e-post, og samtidig holde en hyggelig og profesjonell «tone of Voice». På Giverservicedagen gir hun deg sine beste tips for hvordan man kan skrive godt for e-post gjennom et interaktivt foredrag.

Førstelinjens plass i giverreisen / Tryggve Eng Kielland fra Kreftforeningen

Tryggve tar utgangspunkt i en endringsreise Kreftforeningen startet for et år siden, der målet har vært å styrke giver- og medlemsdialogen. Med utgangspunkt i førstelinjen vil han l snakke om hvilke organisatoriske grep som er og hvorfor, og dele sine erfaringer.

Vi trenger hjelp fra deg!

Har din organisasjon mottatt en vanskelig henvendelse per e-post som du vil at vi skal gi et godt svar på? Vi trenger reelle eksempler som vi kan bruke til gruppeoppgaver på Giverservicedagen. Send den vanskelige henvendelsen til charlotte@fundraisingnorge.no.

Se alle arrangement.