Digital markedsfører, Dyrevernalliansen

Søknadsfrist: 27.10.2024
Sted: Oslo
Stilling: Prosjekt (18 mnd.)

Dyrevernalliansen søker digital markedsfører

Har du et godt blikk for hva som skal til for å løfte en virksomhets digitale synlighet?

Er du god på å lede prosjekter, klarer å dra dem videre og selvstendig innhente informasjon fra både interne og eksterne for å oppnå resultater? Da har vi en spennende mulighet for deg!

Har du også lyst til å jobbe med å gjøre verden bedre for dyrene som trenger det aller mest? Og vil kunne stå opp om morgenen og vite at du gjør en forskjell hver eneste dag? Da er dette drømmejobben!

Vi søker en digital markedsfører i 18 måneders prosjektstilling som vil ha ansvar for å optimalisere vår digitale tilstedeværelse og bidra til at vi når våre mål innen markedsføring og innsamling. Stillingen er tilknyttet innsamlingsavdelingen, men vi jobber mye på tvers av avdelingene. Du vil få varierte arbeidsoppgaver i en ideell organisasjon i vekst.

Ansvarsområder:

  • Skape brukervennlige nettsider og landingssider som gjør det enkelt for potensielle givere å engasjere seg.
  • Lede arbeidet med søkemotoroptimalisering (SEO) og søkemotormarkedsføring (SEM) for å øke både organisk og betalt synlighet.
  • Drift og kontinuerlig optimalisering av vår e-postmarkedsføring, inkludert opp mot CRM og segmentering, i samarbeid med intern innholdsprodusent.
  • Med rett kompetanse vil du også ha ansvar for planlegging og evaluering av betalte digitale markedsføringskampanjer på plattformer som Facebook, Instagram og Google Ads.

Vi har tilknyttede byråer i alle dine ansvarsområder, som vil være din støtte og samarbeidspartner. Det er derfor viktig at du har gode evner til å samarbeide med byrå.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen markedsføring, digital kommunikasjon eller lignende fagfelt på høyskole- eller universitetsnivå. Erfaring kan kompenser for manglende utdanning.
  • Erfaring med drift av nettsider i publiseringsløsninger som WordPress og optimalisering for søkemotorer (SEO). Kjent med vanlige verktøyer for dette, som Matomo
  • Erfaring med e-postmarkedsføring, blant annet segmentering gjennom tilknyttet CRM, samt testing.
  • Erfaring med Adobe Photoshop eller tilsvarende verktøy for bildebehandling.
  • God skriftlig fremstillingsevne og erfaring med innholdsproduksjon.

Det er i tillegg en fordel om du har:

  • Erfaring med ideell sektor og fundraising.
  • Erfaring med SEM og vanlige verktøy som Google Ads.
  • Erfaring med å sette opp, planlegge og evaluere digitale annonseplattformer som Facebook Ads, Instagram Ads og Google Ads.

Personlige egenskaper vi verdsetter:

  • Systematisk og strukturert. Du har oversikt og kontroll over deadlines.
  • Selvgående, god til å ta initiativ og har gjennomføringsevne.
  • Nøyaktig.
  • Høy arbeidsinnsats og positiv holdning.
  • Gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i en organisasjon i vekst, hvor du kan påvirke den digitale retningen.
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og inkluderende kolleger og ordnede forhold.
  • Arbeidssted i Oslo sentrum med mulighet for delvis hjemmekontor.
  • Mulighet for å ha med hund på kontoret.
  • Helseforsikring.

Vi vet det er mulig å skape store endringer. Vil du bli med på å gi dyrene en bedre fremtid?

Søknadsfrist: 27. oktober 2024. Søknader vurderes fortløpende. Tiltredelse: Så snart som mulig. 

Alle henvendelser angående stillingen sendes til stilling@dyrevern.no.