CRM-dagen er fast, årlig fagdag som samler fagpersoner fra frivillige og ideelle organisasjoner til en dag med fokus på CRM-systemer og datadrevet arbeid.

Dato: 13.11.2025
Tid: 09.30 – 15.00
Sted: Sentralen, Oslo og digitalt
Målet med CRM-dagen er å belyse aktuelle problemstillinger, dele erfaringer og inspirere til bedre bruk av CRM-verktøy i organisasjonenes arbeid med innsamling, medlemspleie og kommunikasjon.
Gjennom foredrag, panelsamtaler og praktiske eksempler får deltakerne innsikt i hvordan CRM kan bidra til økt effektivitet, bedre relasjoner og mer målrettet innsats.
Program:
Presentasjon av CRM-veileder for medlemmene i Fundraising Norge
En god CRM-løsning er avgjørende for effektiv fundraising, men mange organisasjoner opplever utfordringer med valg og bruk av systemer. Fundraising Norges leverandørutvalg har derfor fått utviklet en CRM-veileder som skal hjelpe medlemsorganisasjonene med å vurdere behov, sammenligne leverandører og effektivisere både innkjøp og bruk av CRM.
Veilederen dekker bl.a.:
- Kostnadsvurdering og budsjettering
- Intern kompetanse og kapasitet
- Integrasjon med andre systemer
- Nøkkeltall og rapportering
- Effektivisering av kjøps- og etableringsprosess
Innledere: Terje Schea (Dialog Norge AS) og Anders Torvill Bjorvand (Fundraising Norges leverandørutvalg)
OBOS bygger verdi for medlemskapet
OBOS forteller om hvordan de bruker data og innsikt til å skape relevant kommunikasjon til medlemmene, alt fra velkomstløp til boligsalg. De gir et innblikk i hvordan de jobber tverrfaglig, hvordan de tester og hvordan de tenker helhetlig om kanalvalg, med målet er å skape verdi for medlemskapet.
Innledere:
- Lene Malin Andersen (Marketing Automation ansvarlig)
- Marita Mørk (Produktleder)
- Ann-Harriet Granberg (CRM-spesialist)
Programmet oppdateres