Digitaldagen 2022

Bilde av foredragsholdere Ane Tollerød Fosse, Julia Edin, Hege Kristoffersen Olsen og Stefan Fagerström.
Fra venstre: Ane Tollerød Fosse, Julia Edin, Hege Kristoffersen Olsen og Stefan Fagerström.

Dato: 10.02.2022
Tid: 09.00 – 14.00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo

Velkommen til digitaldagen 2022!

På programmet:

  • Trender og utvikling på Facebook- hvordan påvirker dette din digitale fundraising med Ane Tollerød Fosse
  • Hvordan annonsere på Facebook akkurat nå med Stefan Fagerström fra 2XL Online
  • Rekruttering av fastgivere digitalt med Hege Olsen fra Stine Sofies Stiftelse
  • Skriv godt for nett
    med Julia Edin fra Dekode

Om foredragsholderne:

Stefan Fagerström, daglig leder av markedsføringsbyrået 2XL Online

Han er spesialist i digital markedsføring, og mediastrategi- og planlegging. Stefan har lang erfaring med annonsering i sosiale medier som gir konverteringer i form av fundraising, kjøp eller leads.  Han har varit fokuserad på digital fundraising sedan 2005. På Digitaldagen skal Stefan snakke om vad som är viktigt just nu för annonsering på Facebook och Instagram.

Hege Olsen, markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Stine Sofie Stiftelse

Hege har siden 2019 vært ansvarlig for fundrasing og digital markedsføring i Stine Sofies Stiftelse. Siden den gang har stiftelsens inntekter fra innsamlede midler økt betydelig, særlig gjennom en målrettet satsing på fundraising i digitale kanaler. På Digitaldagen skal hun fortelle om hvordan Stine Sofies Stiftelse har bygd opp og lykkes med digital innsamling, særlig på Facebook.

Ane Tollerød Fosse, digital rådgiver og markedsfører i b.bold

Ane Tollerød Fosse samarbeider med b.bold og hjelper organisasjoner med å konvertere i sosiale medier. Hun har spesialisert seg på Facebook-annonsering og er Facebook Business Partner. Ane holder både kurs og hjelper organisasjoner med strategi og konverterende aktivitet som rekruttering, fundraising og leads-generering.

Hun har hjulpet organisasjoner som Stine Sofie Stiftelse, Mercy Ships, CARE Norge, Redningsselskapet, Kreftforeningen og Nasjonalforeningen for folkehelsen. På Digitaldagen vil hun snakke om utviklingen på Facebook de fem siste årene, hva vi kan forvente oss fremover og hvordan vi bør forberede oss på en ny digital tilstedeværelse.

Julia Døhlen Edin, innholdsrådgiver i Dekode

Julia jobber som innholdsrådgiver i Dekode, et firma som designer og koder verktøy i WordPress med særlig fokus på organisasjoner. Felles for mange av våre kunder er behovet for å kunne lage kampanjesider, drive aktiv digital fundraising og å kommunisere på en enkel måte med  sine medlemmer. 

Julia er utdannet både designer og kulturjournalist og har bred erfaring med å skrive for alt fra magasiner, blogg, bøker og aviser til nettsider for organisasjoner, giverbrev og medlemsblader. Hun har de siste årene bistått b.bold med fundraisingarbeid, hovedsakelig med ansvar for produksjon av DM’er. Hun brenner for klarspråk og at man virkelig kjenner målgruppen sin før man lager innhold som skal treffe. 

Julia har erfart at det ér stor forskjell på å skrive godt for nett fremfor trykte medier og det er det hun skal snakke om på digitaldagen. Her vil hun gi deg sine beste tips for hvordan man kan skrive godt for nett, både med tanke på målgruppe, SEO, universell utforming og budskap.