Et initiativ skal samle nettbutikker om å donere deler av salget til nødhjelp i Ukraina. Organisasjoner som er til stede i landet oppfordres til å ta kontakt for å kunne motta donasjoner.
Uppercase i samarbeid med Better Brand står bak det de kaller Ukraina-initiativet. Gjennom Better Brand sin teknologi kan nettbutikker donere deler av salget til gode formål.
– Det som skjer i Ukraina er en humanitær katastrofe, og vi ønsker å hjelpe på alle mulige måter. Sammen med Better Brand vil vi lede initiativet. Målet er å få med minst 10 nettbutikker og å koble dem med relevante organisasjoner, sier Marie Sanne Hval, leder for salg og forretningsutvikling i Uppercase.
Vil at organisasjoner melder seg på
Nettbutikkene velger en eller flere organisasjoner de ønsker å støtte, og en prosentvis andel av salget de ønsker å donere bort. Når en kunde har gjennomført et kjøp kan hen velge hvilken organisasjon donasjonen skal gå til. Nettbutikkene donerer direkte til organisasjonene.
– Vi er nå på jakt etter organisasjoner som jobber med nødhjelp til Ukraina. Jeg håper at mange vil melde seg slik at vi får koblet nettbutikkene og organisasjonene sammen og bidratt til å gjøre en god gjerning, avslutter hun.
Jobber din organisasjon med nødhjelp i Ukraina og vil komme på donasjonslisten? Kontakt Marie Sanne Hval på epost: marie@uppercase.no .