Søknadsfrist: 29.09.2024
Sted: Oslo
Stilling: Vikariat
Vil du hjelpe Kreftforeningen en stund ved å bli Digital markedsfører i seksjon Salg & kommersialisering?
Ved vårt hovedkontor i Oslo er det ledig stilling som Digital markedsfører (rådgiver)
I Kreftforeningen jobber det ca. 200 ansatte som hver eneste dag går på jobb med ett felles mål – nemlig å komme enda et skritt nærmere vår visjon: «et liv uten kreft». For å nå et slikt hårete mål, jobber vi i seksjon Salg og kommersialisering hele tiden med å finne nye måter den norske befolkning kan støtte oss på.
Med fokus på å tiltrekke oss dyktige kolleger i fremtiden, er det lite som gjør oss så glade som når medarbeidere selv skaper potensielle nye kandidater. Vi er derfor veldig glade for at en av våre digitale markedsførere snart skal ut i fødselspermisjon og snuser nå rundt etter en vikar som kan hjelpe oss i ca 1,5 år. Og omtrent nå har hodekalkulatoren din meldt om et avvik her, med mindre dette er tidenes lengste svangerskap. Men vi ønsker at du skal få komme godt inn i teamet før permisjonen starter og være her en liten stund etter.
Du blir en del av seksjon Salg og kommersialisering i avdeling for Politikk, kommunikasjon og inntekter, med en (om vi får si det selv) over snittet entusiastisk, kreativ og gøyal gjeng.
I Salg og kommersialisering tror vi at et godt arbeidsmiljø er veien til gode resultater for kreftsaken. Derfor har vi etablert fire kjøreregler for teamet, som vi er skikkelig fornøyde med; vi spiller hverandre gode, vi jobber mot samme mål, vi sier det vi gjør og gjør det vi sier, og vi feiler heller enn å ikke prøve.
Hva går jobben ut på?
- SoMe-verden er et stort og rart sted. Vi vil gjerne at du hjelper oss å navigere rundt og kan sette opp, måle og optimalisere annonser i sosiale medier.
- Du vil jobbe en del i WordPress med å sette opp og redigere nettsider, sånn at vi henger med i det digitale.
- Kampanjearbeid og utvikling av vårt Gratulasjonsgave-konsept.
- Innhold med katter er blant verdens mest sette på nettet. Om du forstår hvorfor, vet du nok litt om kanaltilpasset innhold. Hos oss får du bidra kreativt med å utforme innhold selv.
Hva bør du ha av erfaring?
- SoMe er vi ganske gode på, og vi trenger en som også er god på SoMe. Derfor er det kjekt om du har erfaring med annonseringsverktøy som Meta, Snapchat, og lignende.
- Har du i tillegg erfaring med å lage og redigere enkle filmsnutter til SoMe, sånn at ting henger sammen og gir et godt inntrykk er det supert.
- Du har gjerne relevant utdannelse på minst bachelornivå, men skal vi være helt ærlige, så er erfaring og hvem du er det aller viktigste.
- Vi søker ikke 20-åringer med 40 års erfaring. Du har kanskje 2-3 års erfaring, og alder er bare et tall.
- Du har nok hørt det før, data er viktig. Analytiske egenskaper er nok en fordel at du har.
- Programmatisk, SEO, og andre kule forkortelser. Vi forventer ikke at du kan de alle på rams, men håper du kjenner til hva dette er og betyr.
Hva er viktig for å lykkes i rollen?
- Vi syntes det kan være slitsomt å ikke ha system på ting. Om du kan bidra med struktur og tar initiativ er det helt supert.
- Kommersielt anlagt og resultatorientert.
- Kjenner du at tankene ofte vandrer, at du kanskje tenker litt annerledes. Kreativitet driver oss frem, her skal kreativiteten få blomstre.
- I en verden full av problemer, fokuserer vi mest på gode løsninger. Vi håper du deler fokuset.
- Det er fint å være selvstendig, men ting går som regel litt smidigere med gode samarbeidsevner.
- Du trenger ikke være en sirkusartist, men det er en fordel om du kan håndtere flere ting samtidig.
Noen av godene våre:
- Ordentlig ordnete forhold: lønn etter avtale, full lønn under sykdom og foreldrepermisjon, pensjonsordning i Statens pensjonskasse for å nevne noe…
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mens vi snakker om arbeidstid; vi har sommertid, fri julaften og nyttårsaften, kortere dager i julen og siste dag før påskeferien.
- Ordning for hjemmekontor – om du jobber hjemme eller på kontoret er opptil deg, Daniel og resten av team Salg og kommersialisering.
- Et skikkelig godt arbeidsmiljø – så godt at vi er sertifisert som et Great Place to work.
- Tobakksfri arbeidstid – det vil si at ingen snuser eller røyker i arbeidstiden hos oss
- En kantine som er så god at den fortjener en plass på denne listen!
Har du spørsmål om stillingen, kan du gjerne slå på tråden til leder for Salg og kommersialisering Daniel Heian på tlf. 930 57 027 eller sentralbord 21 49 49 21.
I tråd med personopplysningsloven ber vi om at alle søknader registreres via vårt rekrutteringssystem samt at det ikke deles sensitive personopplysninger i søknaden. Søknader pr. post eller e-post vil ikke bli vurdert eller besvart.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no.
Søknad sendes gjennom rekrutteringssystemet vårt som du finner på www.kreftforeningen.no/stillinger.