Dato: 17.10.2024
Tid: 09.00 – 15.00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3 og digitalt
Hvordan måle effekt av giverreisen? Hvordan skal du segmentere? Og hva slags innhold er giverne opptatt av?
På årets CRM-dag vil du lære fra erfarne fundraisere og rådgivere i ulike byråer. Dette blir en dag med mange spennende temaer som du kan bruke i ditt arbeid for å optimalisere giverreisen.
På programmet:
Optimalisering av giverreisen
Hvordan gjøre kontinuerlig målinger opp mot KPI’er? Cathrine Gundrosen, CRM ansvarlig i SOS -Barnebyer, deler hvordan de jobber med testing, og hvilke rapporteringsmuligheter det er i nytt system med tilgang til data av god kvalitet.
Plan segmenteringsmodell – hva og hvorfor?
Martin Steinsbekk Waadeland, CRM system specialist i Plan International Norge, deler hvordan organisasjonen jobber med segmentering. Han forteller hvordan organisasjonen segmenterer, og hva du bør tenke på. Her er det gode tips å ta med seg hjem.
Innhold på brukerens premisser
Hvordan og hvorfor bør du spørre brukerne dine om deres mening? Det vil Julia Edin, leder for innholdsdesign og design for helse og velferd i EGGS design, fortelle deg.
Veikart for medlems- og giverreisen
Markus Ekornes Myhre, fagdirektør i Fullstakk, deler sine erfaringer fra hvordan medlemmer rekrutteres og bevares, og gir tips om enkle metoder som gir gode resultater på tvers av sektorer.
Hva skjer etter konvertering?
Anne Johanne Solhjell, administrerende direktør i Winorg, forteller hvordan du best kan ivareta giverne slik at de fortsetter å gi.
Det er nå utsolgt for billetter til fysisk deltakelse på CRM-dagen på Sentralen, men det er fullt mulig å melde seg på for å delta digitalt.
Om foredragsholderne:
Cathrine Gundrosen
Cathrine har lang fartstid innen CRM, med de siste fire årene i SOS barnebyer. Hun har interesse for å automatisere prosesser, med særlig fokus på hvordan man best kan tilpasse dialogen til ulike målgrupper. Cathrine er overbevist om at et velfungerende CRM system kombinert med relevant og lett tilgjengelig informasjon er en grunnleggende forutsetning for å utvikle engasjerte og lojale givere.
Martin Steinsbekk Waadeland
Martin har flere års erfaring med analyse og rapportering fra Nordens største forsikringsselskap, If. I Plan jobber han med utsendelser til giverne og analyse av giverbasen. Martin er brennende opptatt av at strategiske avgjørelser skal tas både på bakgrunn av kvantitative analyser og gode diskusjoner. En god forståelse av tall og hvordan man tolker disse, er derfor noe han er svært opptatt av og glad i.
Julia Edin
Julia D. Edin er leder for innholdsdesign i EGGS, part of Sopra Steria, og leder også deres satsning på helse og velferd. Hun har mer enn 15 års erfaring innen design og journalistikk, og trives best i skjæringspunktet mellom de to – der hun kan jobbe med innhold som løser brukeroppgaver.
Markus Ekornes Myhre
Markus er fagdirektør i vekstbyrået Fullstakk, og har jobbet med medlemsvekst for organisasjoner i en årrekke. Han er tidligere markedssjef i fagforeningen Tekna, som blant annet vant prisen Årets Markedsfører i 2021. Til CRM-dagen bringer han erfaring fra hvordan medlemmer rekrutteres og bevares, og enkle metoder som gir gode resultater på tvers av sektorer.
Anne Johanne Solhjell
Anne Johanne Solhjell er administrerende direktør i Winorg og leder for produktutviklingen. Med sin lange erfaring fra arbeid i organisasjoner og som rådgiver for en rekke av Winorgs kunder, er Anne Johanne en drivkraft bak innovative løsninger som hjelper organisasjoner med å oppnå enda bedre resultater. Hun er lidenskapelig opptatt av å utvikle nye og effektive metoder som styrker organisasjoners evne til å levere verdi. Anne Johanne er i daglig dialog med kunder og bransjefolk, og hun er kjent for sin evne til å utfordre status quo og bringe nye ideer til bordet. På CRM-dagen vil hun dele innsikt og erfaringer om hvordan man best kan ivareta givere for å sikre deres langsiktige støtte.