
Dato: 08.05.2025
Tid: 09.30 – 15.00
Sted: Forstanderskapssalen, Sentralen
Giverdialogdagen er for deg som sitter i førstelinja og er i direkte kontakt med publikum, medlemmer og andre støttespillere. Denne dagen er også nyttig for deg som leder førstelinja. Bli med på dette seminaret og lær av hvordan andre organisasjoner jobber gjennom foredrag og gruppesamtaler.
Program:
Arvesamtaler
Helge Brinch Sand er leder for bedriftsavdelingen i Dialog Norge, og kommer for å snakke om hvordan Dialog Norge skapte stor interesse blant givere gjennom samtaler om testamentariske gaver.
B2B på telefon
Bjørn Porsum kommer for å fortelle om SOS Barnebyer sitt konsept «Plass til en til» – et samarbeid med Fursetgruppen der restaurantgjester ble oppfordret til å gi.
I tillegg blir det erfaringsdeling med May Elén Vinskei, leder for telemarketing i Stiftelsen Norsk Luftambulanse som vil snakke om hvordan enkelt øke forutsigbarhet og og lojalitet mellom bedrifter og organisasjoner via telemarketing aktivitet
Thankathon – en britisk suksesshistorie
Cam St-Omer Donaldson arbeider som Head of Membership Engagement i Fundraising Everywhere og tidligere konsulent i Red Cross UK. Donaldson forteller om hvordan hun arrangerte en takkeuke hvor alle ansatte i Red Cross UK fra topp til bunn ble invitert til å bli med, med stor suksess.
Gamification
SalesScreen er en ledende plattform for gamification og visuell målstyring. Deres løsning brukes av salgsteam og medlemsorganisasjoner over hele verden for å skape engasjement, synliggjøre innsats og feire resultater – i sanntid.
I dette 20 minutters innlegget viser de hvordan motivasjon kan designes, og hvordan deres verktøy har løftet hverdagen for team i både privat og ideell sektor.
Den vanskelige samtalen
Ina Herrestad er veiledningsansvarlig og Eli Wangberg er undervisningsansvarlig i Kirkens SOS Oslo og Borg. De to kommer for å snakke om de vanskelige samtalene – om hvordan møte mennesker som er i krise eller i en sterkt preget tilstand.
Etter foredragene blir det gruppeoppgaver der vi jobber med praktiske problemstillinger man ofte møter i dialog med givere.