
Dato: 19.11.2025
Tid: 13.00 – 15.00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo
Siden 2018 har Fundraising Norges medlemmer gått sammen om å gjennomføre en årlig holdningskampanje om testamentariske gaver til ideelle organisasjoner. Målet er å gjøre det litt lettere å snakke om det vanskelige temaet som arv er, få flere til å skrive testament, og samtidig gjøre flere klar over at man kan gi en gave til en organisasjon i sitt testament.
I 2026 blir felleskampanjen Det gode testament gjennomført for niende år på rad, og alle organisasjoner er velkommen til medlemsmøte der arveutvalget legger frem planene for 2026-kampanjen.
Program:
Agenda:
- Velkommen ved Per Mejlænder Brynning fra Fundraising Norge
- Solfrid Bøe fra Arveutvalget forteller om sitt arbeid som leder av utvalget og hvilke resultater hun har hatt med testamentariske gaver i Redningsselskapet siden kampanjen startet.
- Jacob Lindegaard fra Brækhus advokatfirma forteller om sin motivasjon for å engasjere seg i kampanjen og hvordan han som advokat arbeider med testamenter, arveoppgjør og testamentariske gaver.
- Anne Gretteberg Meyer fra respons Analyse forteller om deres nylige undersøkelse om «eldre nordmenn» og hvordan kampanjens hovedmålgruppe har endret seg de seneste år.
- Runar Døving fra Arveutvalget og Høyskolen Kristiania snakker om viktigheten av fokus på testamentariske gaver fra et overordnet samfunnsperspektiv.
- PR-byrået Apriil Mvh kommer for å presentere neste års kampanjeplaner, samt dele hvorfor de har arbeidet pro bono med denne kampanjen siden 2017.
- Marco Malbran fra Publicis kommer for å presentere digital strategi for neste års kampanje.
- June Alexandersen fra MS-forbundet forteller om sitt arbeid med testamentariske gaver i MS-forbundet, og hvilke resultater dette har gitt.
- Spørsmål og innspill.
Møtet er forbeholdt organisasjonsmedlemmer i Fundraising Norge. Det finner sted på Sentralen i Oslo, men du kan også delta digitalt hvis du ikke har anledning til å delta fysisk.
Etter presentasjonen av neste års kampanje blir det tid for mingle, ta en kaffe og stille spørsmål om kampanjen.
Vel møtt!
Se også:
