Rosa sløyfe av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen er vinner av Årets kampanje 2025, og holder dermed denne tittelen for andre året på rad. Vi gratulerer!

Juryens begrunnelse:
Det er inspirerende og imponerende å se hvordan årets vinner er utviklet til å bli en av fundraisingens sterkeste merkevarer – som privatpersoner, næringsliv og bidragsytere ønsker å assosiere seg med. Dette på en måte som bidrar til å skape knallsterke innsamlingsresultater og ikke minst oppmerksomhet rundt en viktig sak. Denne kampanjen har blitt en institusjon som de aller fleste nordmenn har kjennskap til, og ønsker å støtte. Kampanjen har et tydelig budskap som berører og som skaper bredt engasjement gjennom ulike måter å aktivere publikum på. Den evner også å fornye seg, og har i mange år vokst og blitt et forbilde for oss som jobber med kampanjer, både med hensyn til kampanjens livsviktige budskap og enorme innsamlingseffekt. Men også fordi kampanjens omfang har gjort det nærmest unaturlig for næringslivet å ikke tilslutte seg kampanjen. Hvert år i oktober ser vi rosa spylevæske, rosa drikkeflasker, rosa handleposer, rosa dagligvarer og ikke minst rosa sløyfer.
Årets kampanje er, for andre år på rad, Rosa sløyfe-aksjonen for Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.