Dato: 14.03.2024
Tid: 09.00 – 14.00
Sted: Sentralen
Det dukker stadig opp nye digitale verktøy og plattformer som kan brukes i fundraisingarbeidet, men hvordan skal du oppnå best mulig kampanjeresultater?
På årets Digitaldag vil du lære om strategier og plattformer for leadsgenerering og digital verving. Du vil høre fra foredragsholdere som har oppnådd gode resultater i det digitale landskapet.
I tillegg vil vi introdusere et nytt nettverk for deg som jobber med digital fundraising. Dette er en eksklusiv møteplass for Fundraising Norges medlemmer for erfaringsutveksling, samarbeid og ressursdeling. Her kan du knytte kontakt med likesinnede bransjekollegaer og utvide ditt faglige nettverk.
Uansett om du er ny eller erfaren innen digital fundraising, vil du kunne få nyttige tips og råd på Digitaldagen. Bli med på en spennende fagdag der du får innsikt som vil styrke ditt arbeid på digitale flater.
På programmet (annonseres fortløpende):
Jobb smart og fremtidsrettet med betalt søk for fundraising
Cathrine Stenfoss Nygaard i Nettrafikk deler hvordan man med fokus på Performance Max og AI jobber smart med betalte søk for fundraising i 2024. Du får fremtidsrettede og konkrete tips som effektiviserer arbeidshverdagen din, og som forbedrer resultater av annonseringen.
Cathrine er teamleder og betalt søk spesialist med førstehåndserfaring innenfor digital fundraising med fokus på leadsgenerering og verving, blant annet for Plan Norge. Cathrine har flere års erfaring med utvikling av mediestrategi for en rekke store merkevarer, og er i dag en sentral rolle i driften av det norskeide mediebyrået, Nettrafikk AS.
Slik jobber du godt med leads!
Ideen om å bygge støttespillerlister som senere kan konverteres til givere er ikke ny, men det har vært en av disse tradisjonelle verktøyene som for mange har ligget gjemt i en skuff litt for lenge. Gullkalven (altså facebook) er ikke like gylden som den en gang var, og direkterekruttering av givere i sosiale medier koster nå mer og gir mindre. Organisasjoner som lykkes med å samle inn penger i digitale kanaler, må nå tenke smartere og lengre. .
Tiden er moden for å ta frem den gode, gamle tostegs-ideen igjen.
b.bold deler erfaringer fra 2023 – et år med mye læring og høy konvertering – og våre beste tips til hva du bør og ikke bør gjøre når du planlegger din neste leadskampanje.
Slik tar Barnekreftforeningen kontroll på den digitale fremtiden
Barnekreftforeningen og Frontkom har samarbeidet i flere år om de digitale flatene. Vi har skapt vekst sammen og vi har gått på ett og annet skjær underveis. Barnekreftforeningens digitale mantra er: Vi skal eie dataene våre selv, men vi deler gjerne på strategien. Siden 2009 har veksten i inntekter vært på 900% og til høsten kommer TV Aksjonen. Du møter Henrik og Magne fra Frontkom på scenen under Digitaldagen.
Nytt nettverk for digitale fundraisere
I dagens siste sesjon får du mulighet til å bli bedre kjent med dine bransjekollegaer. Vi introduserer det nye nettverket og starter sesjonen med en panelsamtale ledet av Anne Kjersti Kværner, markedssjef i CARE Norge. Her vil representanter fra Utviklingsfondet, SOS-Barnebyer, Plan Internasjonal Norge og CARE Norge dele erfaringer og utfordringer fra sitt arbeid med digital fundraising.
Deretter får du muligheten til å diskutere med sidemannen din hva slags utfordringer du møter på i din arbeidshverdag og hva du gjerne skulle lært mer om. Avslutningsvis blir det en åpen dialog fra salen om ønsker for nettverket.