Vi lever – Rosa Sløyfe av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen er vinner av Årets kampanje 2024. Vi gratulerer!

Juryens begrunnelse:
Årets kampanje 2024 går til en kandidat som mange kjenner til, og som mange også har et forhold til. Kampanjen er en årlig begivenhet, men tar stadig nye grep for å utvikle seg.
Den sterke visuelle og følelsesmessige appellen til kampanjematerialet, kombinert med et tydelig og resonnerende budskap, bidrar til å skape en dyp og varig innvirkning på målgruppen. Med mål om å fylle på med fremtidshåp, traff kampanjemateriellet oss rett i hjertet.
Med en imponerende innsamlingsrekord på 49,7 millioner kroner, og en økning på hele 4,6 millioner kroner fra 2022, viser kampanjen enestående evne til å mobilisere støtte og øke bevisstheten om saken. Men suksessen kan ikke bare måles i penger: organisasjonen nådde også hele 945 presseoppslag i kampanjeperioden. Det sier noe om samfunnets engasjement for saken.
På omtrent hvert et hjørne, og i enhver butikk, finner du spor av kampanjen. I oktober fargelegger den hele Norge rosa. Årets kampanje 2024 går til Vi lever – Rosa Sløyfe av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.