Årets kampanje 2024

Vi lever – Rosa Sløyfe av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen er vinner av Årets kampanje 2024. Vi gratulerer!

Kathrine Barli, Marit Sophie Egge og Ingunn Eidsvåg i Kreftforeningen tok imot prisen for Årets kampanje 2024.
Fra venstre: Kathrine Barli, Marit Sophie Egge og Ingunn Eidsvåg.

Juryens begrunnelse:

Årets kampanje 2024 går til en kandidat som mange kjenner til, og som mange også har et forhold til. Kampanjen er en årlig begivenhet, men tar stadig nye grep for å utvikle seg.

Den sterke visuelle og følelsesmessige appellen til kampanjematerialet, kombinert med et tydelig og resonnerende budskap, bidrar til å skape en dyp og varig innvirkning på målgruppen. Med mål om å fylle på med fremtidshåp, traff kampanjemateriellet oss rett i hjertet.

Med en imponerende innsamlingsrekord på 49,7 millioner kroner, og en økning på hele 4,6 millioner kroner fra 2022, viser kampanjen enestående evne til å mobilisere støtte og øke bevisstheten om saken. Men suksessen kan ikke bare måles i penger: organisasjonen nådde også hele 945 presseoppslag i kampanjeperioden. Det sier noe om samfunnets engasjement for saken.

På omtrent hvert et hjørne, og i enhver butikk, finner du spor av kampanjen. I oktober fargelegger den hele Norge rosa. Årets kampanje 2024 går til Vi lever – Rosa Sløyfe av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Se også:

Se alle vinnere av fundraiser-prisene.